Seppo
Keskiruokanen - " Kiusattu johtaja"
Aamuposti 12.12.2015 kertoi, että koko seudun valtuutetuille tehdyssä
kyselyssä kaupunginjohtaja Seppo Keskiruokanen sai huonoimman arvion,
joka koski kaupunginjohtajien johtamis – ja kommunikointikykyjä.
Aamuposti 12.12.2015 kertoi, että koko seudun valtuutetuille tehdyssä
kyselyssä kaupunginjohtaja Seppo Keskiruokanen sai huonoimman arvion,
joka koski kaupunginjohtajien johtamis – ja kommunikointikykyjä.
Keskiruokanen on jo pitkään ollut valtuutettujen
tyytymättömyyden
kohteena. Silloin kun Keskiruokanen oli vielä apulaiskaupunginjohtaja
hänen esimiehensä, kaupunginjohtaja, oli hyvin tyytymätön häneen.
kohteena. Silloin kun Keskiruokanen oli vielä apulaiskaupunginjohtaja
hänen esimiehensä, kaupunginjohtaja, oli hyvin tyytymätön häneen.
Keskiruokasen mukaan suhteet luottamushenkilöhin ovat kunnossa.
Keskiruokanen kokee joutuneensa kiusatuksi, epäasiallisen kohtelun
kohteeksi. Onhan hänellä oikeus mielipiteeseensä ja peliinsä. Mutta
arvioitsijoiden on kutsuttava sitä oikealla nimellä. Se on tarkoituksellista
peliä ja harhautusta. josta ei puutu salattuja tarkoituksia ja vihjailuja.
Se on suoraa vääristelyä!
Ei kaupunginjohtaja ole kiusaamisen kohteena. Kiusattuna on hänen
alaisiaan mm. hallintojohtaja. Kiusattuna on myös nykyisiä ja entisiä
johtavia luottamushenkilöitä, joiden kanssa yhteistyö ei onnistunut.
Kaupunginjohtaja on astunut luottamusjohtajien paikalle, pomoksi.
Keskiruokanen kokee joutuneensa kiusatuksi, epäasiallisen kohtelun
kohteeksi. Onhan hänellä oikeus mielipiteeseensä ja peliinsä. Mutta
arvioitsijoiden on kutsuttava sitä oikealla nimellä. Se on tarkoituksellista
peliä ja harhautusta. josta ei puutu salattuja tarkoituksia ja vihjailuja.
Se on suoraa vääristelyä!
Ei kaupunginjohtaja ole kiusaamisen kohteena. Kiusattuna on hänen
alaisiaan mm. hallintojohtaja. Kiusattuna on myös nykyisiä ja entisiä
johtavia luottamushenkilöitä, joiden kanssa yhteistyö ei onnistunut.
Kaupunginjohtaja on astunut luottamusjohtajien paikalle, pomoksi.
Tätä luottamushenkilöiden on vaikea sulattaa, kun kuntalaki selvästi
määrää, kuka kunnassa päättää asioista, kuka on ykkönen. Se ei ole
kaupunginjohtaja , vaan valtuuston puheenjohtaja ja
kaupungin-
hallituksen puheenjohtaja. Tämä on kuntalain osoittama järjestys.
Ihmeellistä on, että tällainen asia yleensä nousee kysymykseksi.
Silti päähuomio pitäisi kohdistaa siihen, että kaupunginjohtaja on
ajanut kaupungin velka- ja rahoituskriisiin. Kaupungin tulot eivät
riitä menoihin. Hänen esittelynsä pohjalta kaupunginhallitus on
esittänyt kaupunginvaltuustolle ja valtuusto on hyväksynyt kriisi-
hallituksen puheenjohtaja. Tämä on kuntalain osoittama järjestys.
Ihmeellistä on, että tällainen asia yleensä nousee kysymykseksi.
Silti päähuomio pitäisi kohdistaa siihen, että kaupunginjohtaja on
ajanut kaupungin velka- ja rahoituskriisiin. Kaupungin tulot eivät
riitä menoihin. Hänen esittelynsä pohjalta kaupunginhallitus on
esittänyt kaupunginvaltuustolle ja valtuusto on hyväksynyt kriisi-
kehityksen. Luottamushenkilöt ovat siunanneet virkajohdon kirjan-
pitoon ja talouteen kohdistuneen poistosuunnitelman manipuloinnin,
jonka seurauksena tulosta ja tasetta on kaunisteltu vuodesta 2009
alkaen. Vuoden
2009 tilinpäätös toistettiin samanlaisena kuin oli
kumottu
tilinpäätös. Nyt kaupunginjohtaja ja kh esittävät vuoden
2012 kumotun tilinpäätöksen hyväksymistä entisenlaisena.
Liitteissä perustellaan tilinpäätöstä asioilla, jotka eivät pidä
paikkaansa. Liitetiedoilla ei voi muuttaa varsinaista
tilinpäätöstä.
Missä on
kaupunginjohdon vastuut kaupungin edun hoitamisessa? Kysymys
koskettaa niin kuntauudistusta kuin erityisesti soteratkaisua. Riihimäen
ja Hyvinkään väli on 15 kilometriä. Millään asiallisella perusteella ei
voida torjua näiden kahden kaupungin yhdistämistä. Kolmen kunnan
koskettaa niin kuntauudistusta kuin erityisesti soteratkaisua. Riihimäen
ja Hyvinkään väli on 15 kilometriä. Millään asiallisella perusteella ei
voida torjua näiden kahden kaupungin yhdistämistä. Kolmen kunnan
liitoksella ei
synny elinvoimaista kuntaa. Riihimäen etu on kuulua
pääkaupunkiseudun vaikutuspiiriin. Mutta Keskiruokanen on ottanut
päätehtäväkseen
tukea Hämeenlinna- keskeistä linna- ja maakunta-aluetta.
Se toimii ja
vaikuttaa hyvin konkreettisesti Riihimäen etua vastaan.
Esimerkiksi
Hämeenlinnan keskussairaala ei ole halunnut ja kyennyt
kehittä-
mään Riihimäen
sairaalaa. Se on muutettu päiväsairaalaksi. Tämän olisi
pitänyt jo avata
riihimäkeläisten silmät.
Hämeen Sanomien mukaan (15.12) Hämeen kunnat
antavat yhteneväisen
lausunnon sotesta. Kanta-Hämeen maakunta
järjestää itsenäisesti alueensa
sotepalvelut! Millä valtuuksilla ja kuka on ollut
sopimassa asiaa Riihimäen
valtuuston puolesta? Onko kaupunginjohtaja
anastanut vallan valtuustolta?
Kiistatonta on, että Riihimäen asukkaiden
palvelujen kannalta Ahveniston kompleksi
ei ole paras mahdollinen. Hyvinkää palvelisi parhaiten tätä aluetta, kun oma sairaala on
ei ole paras mahdollinen. Hyvinkää palvelisi parhaiten tätä aluetta, kun oma sairaala on
ajettu alas. Typeryyttä
on, jos riihimäkeläiset
eivät ymmärrä hakeutua nyt
yhteistyöhön.
Ihan näiden muutaman esimerkin poihjalta olen
sitä mieltä, että Riihimäen
kaupunginjohtajan
luottamus tulee kyseenalaistaa. Ottaen huomioon
Riihimäen
ongelmat Riihimäki tarvitsee kehitys- ja saneerausjohtajan.
Mikko Lund
ongelmat Riihimäki tarvitsee kehitys- ja saneerausjohtajan.
Mikko Lund
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti